Kao Predsjednik Regatnog Odbora 67. Viške regate mogu prije svega čestitati svim sudionicima na hrabrom jedrenju, pobjednicima na uspjehu, a posadi jedrilice POLAR 2 na poduhvatu spašavanja ljudi u regati.
Prognoza par dana prije regate ukazivala je kako će ovogodišnja Viška regata biti prava ''muška'' regata sa dosta vjetra na kojoj će sudjelovati samo najhrabriji i najspremniji jedriličari. Naravno, oni koji to nisu, uspjeli su plasirati u javnost dezinformaciju o otkazivanju regate, tako da je četvrtak (dan prije regate) uglavnom protekao u demantiranjima takvih glasina od strane O.O. Viške regate.
U petak, na dan regate ujutro u 7.30 sati, pri postavljanju startne linije ispod Sustipana puhala je bura 18 čvorova i koja u niti jednom trenutku nije bila jača od 24 čvora što je ukazivalo kako će prva etapa do Visa biti vrlo brza. Na žalost u toj etapi došlo je i do nekoliko havarija u kojoj su dvije jedrilice ostale bez jarbola, dvije bez kormila, a prevrtanje jedrilice PAIKEA rezultiralo je sa osam osoba u moru, koje je na svu sreću ukrcala kod sebe posada jedrilice POLAR 2 nakon što su spustili jedra i vratili se po unesrećene. Osim tih par jedrilica koje su doživjele havariju, svi ostali sudionici su došli sigurno do Visa, a posljednji brod u cilju u Vis stigao je u 15 sati. U prvoj etapi najjači refuli bure dosezali su do 36 čvorova, a bili su upravo u Splitskim vratima i nakon njih.
Regata LUKA VIS OPEN koja se održala u subotu privukla je samo sedam jedrilica, koje su po laganom sjeveroistočnom vjetru odjedrile dva plova u Viškoj vali. Pobijedio je CROATEL ONE ispred Mareusa.
Druga etapa Viške regate, od Visa do Splita, startala je u nedjelju po jakoj buri koja je u početku puhala 21 čvor, ali kako su se jedrilice približavale Splitskim vratima vjetar je na momente jačao i okretao na trenutke na istočnjak koji je opet ispred i u samim Splitskim vratima dosezao i 36 čvorova. Do cilja u Splitu vjetar je oslabio, a izmjenjivali su se bura i levanat po kojima je većina jedrilica ušla u cilj.
Htio bi se osvrnuti na neke detalje u samoj regati, prije svega mislim na nesavjesno ponašanje većine jedriličara kada je u pitanju sama sigurnost na moru i nekorištenje sigurnosnih pojaseva, a posebno oštro osuđujem sve one koji su po ovim uvjetima jakog vjetra u posadi imali bez pojasa osobe mlađe od 18 godina.
Također, veliki broj jedrilica nije tijek regate pratio preko VHF stanice, što je rezultiralo da je četiri jedrilice prošlo neposredno pored osoba u moru, a da ih nisu primijetile što je vrlo razočaravajuće za sve nas jedriličare, ali i dokaz kako mnogi još nisu prihvatili osnove ponašanja na moru.
Nadam se kako će velikom broju sudionika iskustvo sa ovogodišnje Viške regate mnogo značiti, a u svoje ime mogu reći kako meni osobno zasigurno hoće.
Predsjednik R.O.-a Tonči Antunović
Prognoza par dana prije regate ukazivala je kako će ovogodišnja Viška regata biti prava ''muška'' regata sa dosta vjetra na kojoj će sudjelovati samo najhrabriji i najspremniji jedriličari. Naravno, oni koji to nisu, uspjeli su plasirati u javnost dezinformaciju o otkazivanju regate, tako da je četvrtak (dan prije regate) uglavnom protekao u demantiranjima takvih glasina od strane O.O. Viške regate.
U petak, na dan regate ujutro u 7.30 sati, pri postavljanju startne linije ispod Sustipana puhala je bura 18 čvorova i koja u niti jednom trenutku nije bila jača od 24 čvora što je ukazivalo kako će prva etapa do Visa biti vrlo brza. Na žalost u toj etapi došlo je i do nekoliko havarija u kojoj su dvije jedrilice ostale bez jarbola, dvije bez kormila, a prevrtanje jedrilice PAIKEA rezultiralo je sa osam osoba u moru, koje je na svu sreću ukrcala kod sebe posada jedrilice POLAR 2 nakon što su spustili jedra i vratili se po unesrećene. Osim tih par jedrilica koje su doživjele havariju, svi ostali sudionici su došli sigurno do Visa, a posljednji brod u cilju u Vis stigao je u 15 sati. U prvoj etapi najjači refuli bure dosezali su do 36 čvorova, a bili su upravo u Splitskim vratima i nakon njih.
Regata LUKA VIS OPEN koja se održala u subotu privukla je samo sedam jedrilica, koje su po laganom sjeveroistočnom vjetru odjedrile dva plova u Viškoj vali. Pobijedio je CROATEL ONE ispred Mareusa.
Druga etapa Viške regate, od Visa do Splita, startala je u nedjelju po jakoj buri koja je u početku puhala 21 čvor, ali kako su se jedrilice približavale Splitskim vratima vjetar je na momente jačao i okretao na trenutke na istočnjak koji je opet ispred i u samim Splitskim vratima dosezao i 36 čvorova. Do cilja u Splitu vjetar je oslabio, a izmjenjivali su se bura i levanat po kojima je većina jedrilica ušla u cilj.
Htio bi se osvrnuti na neke detalje u samoj regati, prije svega mislim na nesavjesno ponašanje većine jedriličara kada je u pitanju sama sigurnost na moru i nekorištenje sigurnosnih pojaseva, a posebno oštro osuđujem sve one koji su po ovim uvjetima jakog vjetra u posadi imali bez pojasa osobe mlađe od 18 godina.
Također, veliki broj jedrilica nije tijek regate pratio preko VHF stanice, što je rezultiralo da je četiri jedrilice prošlo neposredno pored osoba u moru, a da ih nisu primijetile što je vrlo razočaravajuće za sve nas jedriličare, ali i dokaz kako mnogi još nisu prihvatili osnove ponašanja na moru.
Nadam se kako će velikom broju sudionika iskustvo sa ovogodišnje Viške regate mnogo značiti, a u svoje ime mogu reći kako meni osobno zasigurno hoće.
Predsjednik R.O.-a Tonči Antunović