thumb start viska 69

12:40 7 NM do Visa u vodstvu je i dalje broj Assilina sa kormilarom Samom Žvan, dok je i dalje prati Veliki Viharnik za čijim je kormilom legendarni Dušan Puh. Puše jugoistočni vjetar (8-10).

10:55 prvi brodovi 15-tak NM od cilja.

Jedre po N-NW jačine 4-6 čvorova koji će pojačati do 10.
Trenutno je u vodstvu Assilina.
 

U 9:00 sati startala je 69. Viška regata. Šarena flota od 160 brodova uputila se na rutu dugu 28 NM sa burinom jačine 4,6 čvorova u špinakerima i đenakerima s tim da sada čekamo laganu tramuntanu thumb viska1koja je u pojačanju nakon izlaska u Splitska vrata.

Na samom startu bio je jedan prijestup i to jedrilica Salona 45 imena White horse sa startnim brojem 142 koji se, na žalost, unatoč upozorenju predsjednika Regatnog odbora Čede Perića, nisu "iskupili" te su zaradili penal i njihovo jedrenje do Visa u ovoj prvoj etapi nije - valjano.

Registracija 69. Viške regate protekla je u uobičajenoj gužvi koja je rasla sve više kako se približavalo 20 sati.

Ukoliko se sutra ujutro ne pojavi još koja posada (što nije neuobičajeno) rezime će biti 160 jedrilica od kojih će 152 jedriti po OPEN premjeru a 17 po ORC. Matematika koja pomalo zbunjuje kod zbrajanja ovih podataka je zbog činjenice kako nekoliko jedrilica sutra jedri u oba premjera.

Zajednički start predviđen je za 9:00 sati. Radni kanal regate je 77, posade također mogu kontaktirati predsjednika RO Čedu Perića na broj 0914305868 a truditi ćemo se i da sve informacije odmah budu i na našoj web stranici.
Unatoč najavi vremenske prognoze koju je Čedo Perić okarakterizirao kao“ bonaca u pojačanju s bijelog u vrlo bijelo“ nadamo se da će biti dosta onih pravih sportaša koji će ustrajati u jedrenju. Direktor regate Toni Mlikota na sastanku kormilara je zamolio sve one koji će možda sutra odustati od jedrenja i vrlo brzo krenuti za Vis da pričekaju sve sudionike i omoguće i onim najustrajnijima da se nesmetano vežu u Višku luku.

Privremena startna lista

OPEN

ORC

thumb fotografija3Od danas 16. listopada otvoren je i regatni ured 69. VIŠKE REGATE u J.K. LABUD. Ured će danas biti otvoren od 09 do 19 sati, dok će posljednjeg dana kada obavezno svi kormilari moraju pristupiti registraciji ured biti otvoren od 09 do 20 sati. Do popune kvote od 150 jedrilica nije ostalo mnogo mjesta, stoga nečekajte zadnji trenutak za prijavu, a potom vidimo se na startu ispred Splitske luke i Sustipana u petak 18. listopada u 9:00 sati.

thumb salona 60Očekivali smo na regati i novo remek djelo iz ADBOATSA, Salonu 60, ali ona ipak neće bit spremna do starta regate. Velika je to šteta jer bi nam svima bila radost da svoj prvi natjecateljski pohod napravi upravo na "Viškoj". Vjerujemo kako ni vrhunski rezultat ne bi izostao. Ovako, ostaje nam samo tugovati,ali i nadati se, kako ćemo ovu novu premijeru iz našeg AD BOATSA uskoro vidjeti kako ponosno "reže" valove našeg Jadrana.

thumb Amber bottle and packU četvrtak navečer 17.10. u 19 sati, svi jedriličari prisutni na platou našeg kluba, moći će besplatno uživati u jedinstvenim okusima, The Macallan Amber  single malt viskija.

 

Pobjednici 69. VIŠKE REGATE u nedjelju navečer primiti će na dar i vrhunski, jedinstveni The Macallan Sienna single malt viski.

 

U svrhu razvoja Nacionalnog hendikep premjera (NHP) a temeljem inicijative Pododbora za Krstaše, u želji da se pomogne i doprinese razvoju istog naš je klub odlučio da ovogodišnja Viška regata bude prvi eksperimentalni test ove ideje i ovog projekta. Ovim putem pozivamo sve zainteresirane jedriličare/vlasnike krstaša da se uključe u ovaj projekt te da na zato pripremljenim obrascima ustupe potrebne podatke za izračun NHP koeficijenta. Obrasci zajedno sa eksperimentalnim pravilima dostupni su na našoj stranici a biti će i u uredu regatnog odbora prilikom registracije.
Također, u četvrtak odmah poslije sastanka kormilara biti će organizirana kratka prezentacija prihvaćenog prijedloga za NPH-a od strane autora, člana kluba Labud,  g. Gorana Martinovića.
 
Pravila (eksperimentalna)
 

Nema recesije kod ovogodišnje Viške regata, koja ponovno privlači jedriličare iz cijele Europe. 5 dana prije starta regate već je putem interneta prijavljeno više od 100 posada od maksimalnog broja od 150 krstaša koji mogu sudjelovati u Viškoj regati. Ugodno je iznenađenje i brojnost stranih zastava FRA,GER,ITA,SLO,
EST,AUT,CYP), te broja dosada prijavljenih morskih jurilica dužine preko 40 stopa, ali i kormilara iz svih krajeva svijeta.

altCijenjeni jedriličari,

završilo je još jedno dugo i vruće ljeto. Zbrajaju se ljetne milje i prepričavaju događaji sa ljetnih regata i krstarenja. Dok većinu nauta prvi dani rane jeseni podsječaju da je vrijeme da se oni i njihovi brodovi polako počmu pripremati za zimski san, u JK Labud bruji kao u košnici. Mi smo tada najaktivniji.  

Počelo je, po običaju, sa Labud Classic-om. Nakon završetka te, jedine regate za old timere, na ovoj strani Jadrana, kreće Mala Mrduja. Ili, memorijalna regata u spomen na  dugogodišnjeg predsjednika JK Labud, Borisa Vujnovića. I, sječanje na dragog prijatelja. Kao uvod u spektakl i feštu od jedrenja. Veliku Mrduju. I, na kraju, Viška regata. Kao kulminacija Labudove jesenje sezone jedrenja.

Nepredvidiva i uzbudljiva, ova regata uvijek je bila izazov svim jedriličarima od formata. Ali, i onima koji su htjeli upoznati otok Vis u vatrometu jesenjih  boja i mirisu obranog grožđa koje,  već spremljeno u bačve, širi opojni miris mošta po njegovim kalama i konobama.

Lijepa je to prilika za sve ljubitelje dobrog i uzbudljivog jedrenja, koje ponekad zna prerasti i u pravu bitku sa podivljalim morem i vjetrom, kao i sa samim sobom. Bitku, koja traži zadnje atome snage i vještine, da se stigne u luku odredišta. čisti adrenalin, koji nas kao magnet vuče da se još jednom vratimo i okušamo u ovoj, po mnogo čemu jedinstevenoj regati i Visu. 

                                                                                                                                         Toni Mlikota
                                                                                                                                         direktor regate

 

thumb najbrzi brodDruga etapa 68. Viške regate bila je dramatična. Na ruti Vis – Split na samom cilju, nakon sedam i pol sati regatavanja, našla su se dva broda – crveni Angelo Rosso ovogodišnji pobjednik Mrdujske regate, te Shining Umago-Maxi koji je trijumfirao u prvoj etapi do Visa.

Sirena ulaska u cilj ipak je prva svirana posadi iz jedriličarskog kluba Split i vlasniku broda Antu Antunoviću, dok je 46 sekunde iza njih ciljnu liniju projedrio i maxi-brod iz Umaga, skipera Željka Perovića. No kako su jedriličari umaškog kluba Fiandara 1975 imali jednu pobjedu i ovo drugo jedreno vrijeme, to im je bilo dostatno za epitet – najbolji brod Viške regate. A nakon njih, kao treći u prolazu kroz cilj podno splitskog Sustipana, knjiži Ufo Povoljno brod JK Splita s Denisom Zorićem u kokpitu.

A punim jedrima krenulo se iz viškog akvatorija. U 9 sati je bilo 12 do 14 čvorova sjeverozapadnjaka koji je floti napunio jedra, no s dosta marete i sumaglice. U tim uvjetima najbolje je startala Marina Kaštela Joška Berketa, no kada je u svoje ogromno jedrilje vjetar uhvatio Shining Umago-maxi, te odmah jurnuo ispred svih. Ali pravo iskušenje i testiranje živaca tek je slijedilo. Jer flota od 144 jedrilice koja je po tramontani krenula iz Visa, sa zebnjom je čekala ulazak u Splitska vrata gdje ih je po prognozi čekala bonaca.

Naporno je to bilo regatavanje, no radost ulaska u cilj i to u 16sat i 35min koliko se piše Angelu Rossu ne da se ni opisati. Momci su odahnuli budući im je za vratom zadnju milju doslovno u vrat puhala posada maxi-jurilice iz Istre.