Formula za uspjeh bila je jednostavna - na svojoj jedrilici morate imati Russella Couttsa, a Novozelanđanin je po peti uzastopni put postao pobjednikom Americas Cup. Coutts je dvaput slavio kao kormilar novozelandske posade (1995, 2000), potom je švicarskom Alinghiu 2003. i 2007. omogućio da postane prva europska jedrilica koja je osvojila Cup, da bi u pobjedi Amerikanaca sudjelovao kao drugi kormilar uz Australca Jamesa Spithilla.Pobjeda Oraclea velika je satisfakcija i za vlasnika, američkog multimilijardera Larrya Ellisona, kome je iz trećeg pokušaja uspjelo postati pobjednikom. Za taj uspjeh potrošio je više od 100 milijuna eura izgradivši divovski trimaran (trotrupac) s jarbolom veličine 68 metara ili 20 katova. Američka grdosija je na ovom natjecanju dostizala brzinu od 32 čvora, što je nevjerovatna četiri puta više od snage vjetra na regatnom polju.Alinghi, za čijim je kormilom bio vlasnik Ernesto Bertarelli, uspio je za ovogodišnje izdanje napraviti katamaran, doduše jednako impresivan, ali posve inferioran Oracleu. Švicarcima nisu išla na ruku niti pravila, niti uvjeti na regatnom polju, pogotovu danas, kada je regatni odbor prvo opozvao utrku, a potom minutu prije isteka dopuštenog vremena ipak dao signal za polazak, pa je utrka završila praktički po mraku.Ovogodišnje i
zdanje neće se pamtiti po dobrome jer su se Oracle i Alinghi dugo povlačili po sudovima, bilo je svađe oko veličine brodova, oko termina, ali i mjesta održavanja. Umjesto klasičnog formata i višemjesečne borbe među izazivačima, kojih je dosad bilo najmanje osam iz različitih zemalja, nabrzinu je upriličeno finale u Valenciji, po sustavu na samo dvije pobjede. Jedriličarski stručnjaci za to okrivljuju upravo Bertarellia, pa se očekuje da će sljedeće izdanje, nakon 18 godina opet u Americi, donijeti opet "staro i pravo" izdanje Americas Cupa.